Saturday 13 December 2014

Highschool ( part 3 )

                 

Assalamualaikum . Okay okay . Yang nie dah part 3 dah . So , biarlah yang nie post terakhir untuk  tittle highschool ^^' Sorry tau . Hehehehe . Untuk pengetahuan viewers blog aku , esok adalah 15 December 2014 bersamaan dengan hari Isnin . Semua tahu kan ?? Esok , hari pendaftaran aku di HIGHSCHOOL BUKIT MERTAJAM . Ya , aku akan bersekolah di situ sepanjang tahun 2015 akan datang . Aku harap jugak tahun 2015 adalah tahun yang lebih baik dari sebelum sebelum nie . Kemungkinan cabaran di sana lebih mencabar . Moga moga aku boleh hadapi dengan tenang beriringan dengan bantuan dari Allah . InshaAllah . 

Ohh ya , untuk pengetahuan hampa jugak , aku akan stay asrama tahun depan . Bersebab tau . Sebab sekolah tu jauh , kalau pergi sekolah lain rugi . Sebab highschool kebanyakkan budak 4A 1B and 5A je dia ambik . Sekolah tu digelar sekolah kluster kecermelangan . Entry aku yang lepas pun , aku ada cakap yang sekolah tu pakai English kuat . Aku dah lah tak pandai bahasa Inggeris :( . Doakan aku memperoleh kejayaan di sana . So , berbalik pada asrama . Honestly , sampai sekarang aku still tidur dengan mak aku . Bak kata my sis ' hang kan anak mama ' with her annoying face . Auchhh . Sentap derr . Tapi takpa , kita cuba stay asrama 1 bulan . kalau tahan , sampai form 5 lah jawabnya . Kalau tak , aku lari balik . Ahahahahaha . Entahlah . Hampa doakan aku lebih tabah and berani di sana ya ? I wish it :) . I need your help .

And one more , sebelum nie aku pernah cakap sekolah tu dibina pada tahun 1927 . Dah lama . Entah - entah waktu zaman Jepun apa ! Oomeigadd . Maknanya sekolah tu dah berusia 87 tahun you tahu ! Tok aku pun belum lahir . Nak stay asrama pulak tu . Hampa faham faham jela sekolah dah berusia 87 . Mestilah ada makhluk yang menumpang ? Kann ? Sebab itu aku taknak stay asrama . Menakutkan tahu tak ? Tapi , demi cita cita aku and harapan my parents yang tinggi terhadap aku , aku kena lah lalui ' simpang belok belok ' nie . InshaAllah ada kejayaan yang tak terduga di penghujung . Janji Allah itu pasti . Sesiapa yang berusaha akan memperoleh kejayaan . 

Tapi kan , aku bersyukur sangat sebab sekolah mengkuang ada jugak yang dapat highschool . Nurin , Era and Puteri . Ex Mengkuang pun ada . Sabrina . dan termasuk juga aku . Kalau ada depa , bersemangat sikit nak stay asrama . Sekurang2nya ada geng waktu zaman persekolahan rendah dulu kan ? Aku harap , dapat satu dorm , satu bilik and satu kelas . Absolutely , i hope . 

Pesan mak aku :-

' Takyah basuh baju kat sana , nanti bila balik minggu basuh kat rumah guna mesin . Kumpul baju banyak - banyak ' I gave a big laughed to her . Tengok ?? Kasih sayang dari ibu . Dia taknak menyusahkan anaknya . Kadang2 , nyamuk pun mak tak bagi gigit anaknya . Kasih sayang seorang ibu . Allah . Tak terhingga . Hanya Allah boleh membalas jasamu mama . I hope that i will be a teacher as what you want . although my ambition is doctor , but i love my parents damn much , so , i'll be a teacher as they want . Or lecturer ? Maybe . Inshaallah , one day . 

Ohh ya , wish me luck for ' asrama ' . Hehe . Keep going doa for me ya . 

For Alia , my faithful blog viewer .

Alia , you must move on okay ? Trust on Allah . InshaAllah . I don't care what school you're study , where and why . I dont care , but . listen here *actually read xD* I know you want your parents proud of you isnt ? So , prove it . You're awesome people Alia . Al-mashoor or kolej yayasan saad , its almost same their graft . I know , if you dont try to forget him , you cant study hotly . So , please , forget him . I know . i've hurt your feelings right now . But , i know you can find another guy for your flower decoration in your heart . But , if you failed forget him , remember Allah . Okay ?? He hurting you too many times . So , throw him away from your heart . Okay ? improve your skill when you're in secondary school okay ? Love you as i love my sister :D

No comments:

Post a Comment